Splošno > Kr neki
APNEA - Potapljanje na vdih

Ocena teme:
  • Glasov: 0 - Povprečje: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
APNEA - Potapljanje na vdih
#1
Odpiram temo za širjenje obzorij.
Ja, menda je tudi to šport.

V grobem APNEA discipline ločimo v dve skupini: bazenske in globinske.

Bazenske:
STA : Statična apnea (edina kjer merimo čas, pri vseh ostalih se meri dolžina oziroma globina)
DYN: Dinamična apnea z monoplavutjo ali stereo plavutmi
DNF: Dinamična apnea brez plavuti

Globinske:
CWT: S konstantno obtežitvijo s plavutmi
CNF: S konstantno obtežitvijo brez plavuti
FIM: Prosti potop z vlečenjem ob varnostni vrvi
NLT: brez omejitve

______________________________________
Bolje nešto od nečega, nego ništa ni od čega.
#2
viewtopic.php?p=784297#p784297

Da odgovorim Sivki.
Na začetni tečaj sem šel pomladi pred 3mi leti.

______________________________________
Bolje nešto od nečega, nego ništa ni od čega.
#3
xavi Napisal:
alanford Napisal:Bom pa še jaz malo off topic.
Zame je bilo rekordno leto 2016: na vdih sem se potopil 49m globoko v morju. In leto 2015 tudi: pod vodo sem zadržal dihanje za več kot 7 minut.

______________________________________
Bolje nešto od nečega, nego ništa ni od čega.
Jaz sem bil včeraj na CT-ju, pa nisem 3 sekunde vzdržal, ko je rekla globoko vdihni in ne dihat.

Še sanja se ti ne, kaj si sploh sposoben narediti. Vse je v glavi.

______________________________________
Bolje nešto od nečega, nego ništa ni od čega.
#4
Bom takoj "odgovoril" na vprašanje, še preden mi ga zastavite.
"LE ZAKAJ HUDIČA TO POČNEŠ?"

No, odgovor je podoben kot pri ostalih športih. Zakaj se maratonci tako matrajo ipd ..... nešteto primerov.

Osebno, poleg tega, da sem pričaloval, da imam vsaj nekaj naravne danosti, me je pritegnila fiziologija procesov v človeškem telesu, ki ti omogočajo preživetje v ekstremnih globinah in/ali brez dihanja. In to je zapisano globoko v naših genih tako, kot imajo to zapisano morski sesalci: delfini, kiti, ipd... K temu se je pridružila še filozofija in phisologija.

______________________________________
Bolje nešto od nečega, nego ništa ni od čega.
#5
Upam, da ne boš tega zares kdaj potreboval, da si rešiš s tem življenje in je namenjeno samo za hobi!
#6
To je eden izmed hobijev. Pa čeprav ne spadam več med rekreativce, saj sem se začel lansko leto udeleževati tekem.

Imam sicer resno službo, od katere živim in s hobiji nima nobene zveze. Je pa res, da moraš za to žrtvovati nekaj časa. V mojem primeru povprečno 3 x na teden v bazenu. Potem so tu še tekme in navsezadnje morje, kamor spada še podvodni lov.

Drugi hobi, ki mi vzame še več časa, je ples (z ženo). Pleševa od 4 do 6 ur na teden. Ampak to je že druga tema.

______________________________________
Bolje nešto od nečega, nego ništa ni od čega.
#7
alanford Napisal:http://www.podsvojostreho.net/forum/view...97#p784297

Da odgovorim Sivki.
Na začetni tečaj sem šel pomladi pred 3mi leti.

______________________________________
Bolje nešto od nečega, nego ništa ni od čega.
Morda niti ne tako nezanemarljiv podatek: začel sem pri 49ih letih. Hočem povedati le to, da ni pravil. Uspeh ni vezan na starost, spol, težo, kulturo, velikost, lokacijo, in še in še ....

______________________________________
Bolje nešto od nečega, nego ništa ni od čega.
#8
VARNOS in še enkrat VARNOST.

Je na prvem mestu. Nikoli se ne potapljaj sam. Sam lahko počneš le do polovice svoje maksimalne zmogljivosti. V tem primeru je nevarno le toliko, kot za vsakega običajnega plavalca. Vendar ta maksimalna zmogljivost se spreminja. Spreminja se sezonsko, mesečno, dnevno, celo čez dan. Spoznati moraš samega sebe tako, da se poslušaš in ubogaš svoje občutke. Vse kar narediš čez, če si sam, je kot bi hodil po robu prepada. Zato je dober buddy, ki mu zaupaš, da ve kaj dela, zlata vreden. To ne more biti kopališki reševalec, ki prešteva mimoidoče lepe ritke, ampak prijatelj, ki gleda le tebe in samo tebe. Spremlja te od začetka do konca potopa. Na primer pri statiki, kjer mirno ležimo na trebuhu na vodi z obrazom proti dnu, mora buddy spremljati tvoje obnašanje, hitrost in amplitudo kontrakcij, barvo kože (ušesa), ti govori dogovorjene čase, na katerega moraš odgovoriti z znakom. Običajno je to premik prsta. Če znaka ni, buddy ekplicitno zahteva od tebe znak: "daj znak". Če ga ni, se začne "reševanje".

Pri vsaki disciplini so načini varovanja, samoreševanja, reševanja in navsezadnje oživljanje različni.

Statistično gledano je freediving eden od najbolj varnih športov. Bolj varen je od smučanja ali plezanja, celo hribolazenja. Izjema je tu podvodni lov, kjer se smrtnost večja kar za nekaj faktorjev.
#9
STA


Priložene datoteke
.png   Brez naslova.png (Velikost: 84,37 KB / Prenosi: 3528)
#10
Ko človek stopi v vodo, se v nekaj sekundah začne "spreminjati v delfina". Misli postanejo mirnejše, ritem utripa srca se zmanjša takoj za od 5 do 10%, presnova telesa se zmanjša, vse s ciljem, da se zmanjša poraba kisika. Dogajajo se t.i. potapljaški refleksi.
#11
80% je mentalnega dela, 20% pa fizičnega. Najtežje mi je, sploh na tekmi, obvladat adrenalin. Pri ekspozivnih športih je narast adrenalina prednost. Pri potapljanju ga mora biti ravnoprav, se pravi je prav skoraj nič. Skorajda ni vrhunskega freediverja, ki na tak ali drugačen način ne meditira. Jaz sem se odločil za transcendentalno meditacijo, ki sem jo začel prakticirati zaradi drugih vzgibov, ne zaradi potapljanja. Res pa je, da mi danes predstavlja velik del priprave na potop in tudi del samega potapljanja. Sicer se pa trudim, da meditiram 2 x na dan.

75% kisika menda pokurijo možgani. Že ta podatek dá jasno vedeti vsakomur, da je obvladovanje miselnih procesov bistveni del potapljanja.
#12
Eden izmed pomembnejših potapljaških refleksov je t.i. parcialna vaskularna kontrakcija. Žile telesnih extremitet se začnejo krčiti. To med potopom začutimo kot rahlo bolečino, največkrat v nogah, kjer so žile najširše. Ko to pod vodo začutim po določenem času, je to za mene dober znak. Telo se je odzvalo. Zaradi krčenja žil v udih, se vse več krvi nabira na področju srca, pljuč in glave. Ugotovili so, da se isto zgodi tudi z vranico, ki je precejšen rezervoar krvi. Vranica se skrči in požene rezervno kri navzgor. Zaradi povečanja količine krvi, se posledično poveča tudi krvni tlak. Mehanizmi za uravnavanje tlaka pa sporočijo srcu, naj bije bolj počasi in mirno tako, da tlak pade -se uravna. S tem se še dodatno zmanjša poraba kisika.

Tipično imam utrip pred potopom med 60 in 70. Prve trenutke potopa se frekveca naglo poveča do 80 in 90, nato enakomerno pada. Pri statiki to pomeni, da mi pade utrip med 40 in 50 utripov na sekundo. Pri potopih v globine, se zaradi velikega tlaka, frekvenca utripa spusti med 30 in 40. V globinski disciplini NLT (brez omejitev, ko se do cilja spustimo brez plavanja z veliko količino uteži, dvignemo pa ravnotako brez plavanja, s pomočjo balona) se zaradi mirovanja frekvenca utripa spusti najbolj, med 15 in 30. Najmanjša frekvenca utripa, ki so jo zabeležili med potapljanjem NLT, je 7 utripov na minuto.
#13
Koliko se zmanjša časovno zadržek diha pri STA in recimo DYN, razmerje, glede na to da pri STA, ponucaš precej manj kisika.
#14
Zanimiva tema,
Že od mladosti se obcasno štopam kako dolgo zdržim pod vodo.
Lahko potrdim besede, da je večina v psihi. Ko sem "zaspal" pod vodo sem bil nekaj čez dve minuti spodaj. Če kaj razmišljas , sem hitro po eni minuti zunaj. Da pa bi štel sekunde kako dolgo si pod vodo, pa mislim da bi bil po minute zunaj.
5letna hčerka tudi v banji in bazenu na dvorišču nekaj pod vodo tišči glavo. Ima kaj po meni? Sin nima tako norih idej. Še pa spomnim hčerke pri cca 2-3 letih bazenu na dvoriscu. Bila je brez rokavckov, "zmanjkalo" ji je podna, glava je šla pod vodo, oči so bile odprte, usta zaprta in sva se gledala kako "sekundo ali dve" potem sem jo potegnil ven, pa ni bilo nobene "histerije".
#15
Doc Napisal:Koliko se zmanjša časovno zadržek diha pri STA in recimo DYN, razmerje, glede na to da pri STA, ponucaš precej manj kisika.
Kdor ima statiko okoli 7 minut in je "po poklicu" športnik, preplava globino 80 metrov in nazaj v dveh minutah in pol. No, jaz tak športni tip nisem, v istem času pridem samo do 50 metrov globine. Res pa je, da mi precej časa vzame ustavljanje, saj imam težave z izenačevanjem pritiska v ušesih in čelnih sinusih. Ocenjujem, da bi rabil brez ustavljanja do 50 metrov globine in nazaj pod dvema minutama. Moji sopotapljači za to porabijo le minuto in pol.

______________________________________
Bolje nešto od nečega, nego ništa ni od čega.


Skok na forum:




Zadnje novice

Kaj pomeni nizka začetna investicija v talno ogrevanje?
30.06.2020 ob 18:59:11
Kaj pomeni nizka začetna investicija v talno ogrevanje?
Vse več ljudi se odloča, da bo prostore ogrevalo s talnim gretjem. Prednosti, ki jih prinaša ta vrsta ogrevanja, so... Beri dalje »
Na kaj morate biti pozorni preden naročite stopnice
08.01.2020 ob 09:51:21
Na kaj morate biti pozorni preden naročite stopnice
Pred nakupom stopnic je dobro vedeti:   da lahko izberete stopnice ne glede na obliko in izgled stopnišča v enakem... Beri dalje »
Video: Ko zagori olje na štedilniku
20.12.2019 ob 10:02:03
Video: Ko zagori olje na štedilniku
V posnetku si oglejte, kako ga pravilno pogasiti in kaj lahko pomeni napačna odločitev. Še en v nizu čisto navadnih dni. Po... Beri dalje »