malo se bom umešal v pogovor ker je ravno govora v termustatu zunanje temp.
Sam imam toplotno postavljeno na jugu termostat pa sem prestavil na da nimam težav z temp. zaradi sonca. Imam pa drugo težavo saj je hiša trenutno še neizolirana termostat pa je oddaljen od zunanje stene cca 10cm kar mi posledično ko je zunaj pod 5C kaže malo narobe in sicer trenutno je zunaj okoli 0C meni kaže 3C bojim se da bo pri nižjih temperaturah razlika še večja kar bo uplivalo na ogrevanje saj je ogrevanje vezano na zunanjo regulacijo.
xavi
Preveril sem hitrost crpalke. Vmesnik pravi: 5. Kaj to pomeni, pojma nimam.
Sporocam pa, da se od vcerajsnje nastavitve krivulje, voda greje tam nekje pri 35 c. Sicer bi sporocil se druge podatke pa zal ne znam, nikjer nisem nasel v tem Ecodan vmesniku.
V prvi etazi imam sedaj 19,5, drugi 22, mansardi pa 21 konstantno. Termostatski ventili so vsi odprti, kot je predlagal sassapo. Sporocim se porabo - ta se namrec ne odraza v realnem casu, ampak je ocitno potreben nek interval. Ugibam da 12 h ?
Imam pa sedaj se dve vprasanji, in sicer:
- Monter je omenil, da je potrebno imeti pritisk med 1.5 - 1.8 Bar. Ce ni, je potrebno dodati vodo. Meni je to malo cudno, ker ko crpalka ne deluje, ta pade na 1.1 Bar. Ko deluje sedaj, ko so mlacno-topli radiatorji, pa cca 1.4 Bar. Kaj je sploh poanta tega, je potrebno res dodajati vodo ? (pritisk.jpg)
- Nasel sem napeljavo za talno gretje. Izgleda, da je speljana ven iz radiatorske veje, kot je omenil Hanzi. Mi lahko prosim kdo svetuje kako se to uporablja in kaksne nastavitve so najbolj primerne ?
(talno.jpg)
Dofilat moraš vodo v radiatorje, nekje 1,5 bara v hladnem stanju. Poglej katero pumpo imaš v omarici. Wilotova ima največjo hitrost 7. Za grundfoss ne vem. Drugače pa 35 C je kar realna temp. vtoka v tem času.
Glede tlaka - jaz imam na Vaillantu ob hladnem 1,0bar, povsem normalno deluje.
Citat:"V ostalih prostorih pa so pri dobri hidravlični uravnoteženosti sistema nepotrebni."
Po tem pa ne vem zakaj dosti ljudi tu na forumu odsvetuje uporabo termostatskih ventilov, in prisegajo na dobro hidravliko in pametno nastavljeno vremensko regulacijo.
Eventualno še dopuščajo sobni korektor v sodelovanju z vremensko.
Gremo čitat po forumu da vidim kaj je boljše in kerih predlogov je več...
Sassapo in ostali kaj je bolj pravilno?
Jaz sem pristal na vremenski + korektor + termostat. Deluje perfektno.
Kot je že bilo omenjeno, vremenska reg. ne ve, da mi nažiga sonce v južne prostore. Termostat/korektor pa tipa neko povprečno temp. bajte (imam ga v spodnjem hodniku sredi bajte) in lepo ustavi komplet ogrevanje če pride do pregrevanja. Ko sem imel samo vremensko, je lepo delovalo pri oblačnem vremenu, ob sončnem je bilo prevroče.
24.11.2021 ob 16:20 (*Zadnja sprememba objave: 24.11.2021 ob 16:24 uporabnik Hanzi.)
Vceraj ob 10 zvecer si objavil sliko ventila za regulacijo talnega gretja. Ali ie tisto do konca odprto ali do konca zaprt pa takole na pamet ne vem. Oznake na njem pomenijo koliko vroco povratno vodo iz talnega gretja spustil naprej v tc. Se pravi, ce bos nastimal na 30, bo ventil zaprt pretok ko bo cez njega tekla voda toplejsa od 30C.
Levo od njega imas pa.manjsi, odracevalni ventilcek. Odsravfaj, da bo pritekla voda in zasravfaj nazaj
1 bar pritiska je dovolj, ce nimas stavbe visje od 10m
. Za vsak m visine ogreval ega sistema rabis 0,1 bara (pri hladnem sistemu!)
Hanzi
Hvala, razumem sedaj zadevo. Sicer pa je ta slika dejansko iz kopalnice, in sicer pod lojtro "ukradena" iz radiatorske veje, ki gre po hodniku v dnevno sobo in kuhinjo (dejansko je pod keramiko).
Malo razmisljam: ce zelim v radiatorjih imeti zdaj 37c in greti s talnim gretjem, in ce ta z RTL ventilom dejansko pokuri recimo 5c (recimo da je termostat ventila nastavljen) 32c, potem sklepam (upam), da se odvod it RTL ventila pelje naravnost v TC in ne vec v kaksen drugi radiator ?
Je to pravilna logika?
Malo mi je sumljiv namrec se ena lojtra pred kurilnico v wc ju, ki mislim, da sploh ne greje (upam da ni speljana na RTL odvod...)
Termostatski ventil je namenjen temu, da omejuje temp. vode na forlaufu, ki gre v kačo, ker je v talnem nekje zaželeno do 28 C. Sistem je narejen sila preprosto, kača je zaporedno vezana na radiator. Ko bo voda na cevi, ki kaže puščico gor oz. nazaj v radiator mlačna, potem veš da voda kroži. Je pa dobro odzračit tudi cel radiator. Odzračevanje pomeni v praksi tudi pad tlaka v sistemu.
Ker je že prej tekla debata o tem, Fujitsu ima cono ugodja označeno z zeleno barvo med 1,0 in 2 bara, max. pa 2,5 bara.