Splošno > Sam svoj mojster
Barvanje lesa

Ocena teme:
  • Glasov: 0 - Povprečje: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Barvanje lesa
#1
Barvam manjše lesene škatljice, volumna 3L. Uporabljeni sta 2 vrsti lesa. Na škatljici nepravilnosti zakitam z kitom za les, nato pa temeljito pobrusim celo škatljico. Z barvanjem imam težave, na žalost o tem ne vem dosti in rabim vašo pomoč. 

Torej do sedaj sem se lotil na 2 načina in pri obeh naletel na težave:

1) Mat črni sprej. Zelo enostavno in hitro se suši, pobarvam eno stranico, čez par minut se lahko lotim že naslednje. Problem pa je, ker ta sprej zelo izpostavi razliko v lesu in še posebej kit - tam kjer je zakitano se skoraj sveti oblika ven. Končni rezultat je, da je škatljica flekasta. 

2) pol mat barva na čopič. Končni rezultat je manj flekast kot pri spreju (vendar se še vedno vidi kje je bilo kitano). Problem pa je obupno dolgo sušenje, Škatljica ima 6 stranic, če želim na vsaki stranici narediti 2 sloja bom porabil 3-4 dni zaradi sušenja. Ob enem ta barva tudi ko se posuši, ostane dovolj lepljiva, da se nanjo naberejo vse smeti, ki so na mizi. Pri spreju tega ni. Stvar rešim tako da po barvanju stvar še prelakiram, vendar je potem svetlikajoča, jaz pa bi rad mat efekt. 

Temeljnega premaza ne uporabljam in ugibam da je to problem. Prosim vas za kakšen nasvet kako lažje in hitreje pobarvati škatljice. Želim da so črne - mat, ne želim da se vidi da je spodaj leseni vzorec. V priponki primer tega kar si želim na koncu.


Priložene datoteke Predogledne slike
   
#2
predpremaz oz temelj ali pa šprickit in vse zbrusit s kakim zelo finim papirjem ter končna barva

ne vidim pa razloga zakaj ne cele škatlice na enkrat barvat, tam k so panti ali zaklepanje obesiš in barvaš celo ( s sprejem ali čopičem) definitivno za tako zadevo lepše če je sprej.

oz če ne želiš da se vidi struktura lesa uporabi MDF ploščo, pri kateri moraš res fino zbrusit samo kar je čelnega dela ali pa spet temelj in fino brušenje.
#3
Hvala za odgovor, 

Malce bolj zapleteno je, škatljica ima ponekod na zunanji strani elektronske dele, obesiti je nikakor ne morem (nimam za kaj zapeti). 

Danes, preden sem videl tvoj odziv, sem šel v bauhaus in svetovali so mi temeljni premaz in potem barvanje. Na žalost sem bil raztresen in sem zagrabil sicer pravi temeljni premaz vendar je bele barve. Odločil sem se da vseeno sprobam, saj je bil že odprt in ga nisem mogel vrniti. Kot barvo sem kupil črn mat sprej. Razlog je, da se veliko hitreje suši in po izkušnjah mi je uspelo narediti velik lepši finish. 

Kljub temu da je bil zvočnik že pobarvan, sem ga še enkrat dobro pobrusil z grit 80, 100 in 150. Nato sem ga razmastil z etanolom, dobro posušil in nanesel temeljno barvo. Jutri bom preizkusil kako se bo izšlo z barvo v spreju. Za vsak slučaj bom 1 stranico pobarval še z obstoječo barvo na čopič in primerjal. 

Hvala za vse odzive, res cenim pomoč. Vnaprej imam namen uporabiti MDF. Glavni razlog, da ga do sedaj nisem uporabil je preprost. Doma imam samo vbodno žago, s katero ne naredim popolnega reza. V bauhausu pa sem našel poceni letve dimenzije 8cm x 1 cm dolžine 2.5m. Te letve potem zrežem na pravo dolžino in se izognem velikemu delu rezanja. Če bi te letve moral izrezati iz MDF plošče se bojim da ne bi bilo dovolj natančno. Iskal sem kje bi mi te letve lahko zrezali (vzel bi verjetno najmanj 10m dolzine, 8cm x 1cm), vendar je povsod cena razreza tako visoka, da za nekajkrat preseže ceno materiala. Enako je s poštnino.
#4
Hoces profi izdelek. Pa popolnoma brez orodja...
"Ko bom velik, bom malo manj majhen"
#5
Začel sem iz nič, orodje dokopujem počasi, finančno smotrno. Mislim da je večina ljudi tako začela. Ampak razumem ta del v nas, ki nas žene, da bi zatrli nekoga, ki se trudi in vpraša izkušenejše - pametnejše za pomoč, nasvet, nič ne zamerim. 

Nikakor ne pričakujem da bo izdelek tak, kot iz tekočega traku. Pravim samo, da bi rad naredil največ s tem kar imam. Pogledal sem si precej videov izdelkov, ki so bili narejeni s podobnim orodjem in so bili fantastični, seveda pod rokami mojstrov kar jaz sigurno nisem. 

Nazaj na temo. Temeljna barva je konkretno izboljšala končni rezultat. Flekov od kita se nikjer več ne vidi. Se je pa pokazala moja neizkušenost. Temeljne barve po sušenju nisem obrusil ampak sem takoj na njo nanesel končno barvo. Posledica je, da se poznajo vdolbinice od temeljne barve, ki je bila nanašana s čopičem. Ko se vse skupaj posuši bom to poskusil popraviti, čeprav je že zdaj stvar vizualno precej boljša kot prej, ni primerjave, je treba precej od blizu pogledati pod pravo lučjo, da se vidijo majhne napake. 

Edino s čimer nisem čisto zadovoljen je odtenek. V bauhausu sem prodajalca prosil za čimbolj mat lak, dobil sem 2 različna. Obakrat pa je bil odtenek še vedno precej svetleč. Kot zanimivost naj povem, da je barva na čopič, ki je pol mat, na koncu izpadla precej bolj mat, kot pa spreji. To me malce jezi, pred mnogimi leti sem mat sprej nanašal na kovino (obnova kolesa) in tam je bila stvar odlična, pravi mat, na koncu je izgledalo kot bi kovinski del prišel direktno iz tovarne. Na žalost je minilo veliko preveč let, da bi se spomnil kateri sprej sem uporabil, vprašanje če ga sploh še prodajajo. 

Zelo bi mi pomagalo, če ima kdo dobre izkušnje s kakšnim mat črnim sprejem ter ve kje ga kupiti. Hvala še enkrat za vas čas in pomoč.
#6
ni to ubijanje sanj in podjetnosti. Ampak če delaš z lesom pa ja daš lahko 150 eur za eno cekularko... magari dobro ročno. Ali ne tako dobro "mizno" bau verzijo...
"Ko bom velik, bom malo manj majhen"
#7
prvo vprašanje iz kod si??

drugo pojdi drugič raje v mavrico so malenkost bolj strokovni, vsaj v črnučah in na rudniku.
če so elektronski deli v škatli jih verjetno ne barvaš že vgrajene. :O a vseeno bi ti iz žice lahko naredil nosilček na katerem bi lahko celo barval.
brušenje barve z granulacijo K80 je kar mal huda, osebno bi raje surov les brusil z granulacijo do K150 če ne več, začel pa z nekje 60K odvisno od začetnega stanja, potem temelna barva brušenje z granulacijo K180 ali več, za zadnji nanos pa absolutno granulacija K220


brusni papir kupiš tudi v mavrice kar na metre ker to boš skos rabil če boš delal večjo količino škatlic.
#8
En modelarski nasvet. Končni rezultat profi gladka površina kot avto.

- Čisti les najprej malo na grobo pobrusili
- Potem daj en sloj laka na vodni osnovi z čopičem
- Ponovno pobrusi z finim papirjem 220 - 400
- Ponovno na debelo premaži z lakom na vodni osnovi (Še posebej tam kjer je poškodovano)
- Ponovno brusi
- Postopek ponavljaj dokler z rezultatom in gladkostjo nisi zadovoljen
- Ko boš zadovoljen vse skup prebrusi z finim papirjem 400-600 ali več
- Pojdi v prodajalno barv za avte, kupi baza barvo po želji (ti jo zmešajo).  Zraven dokupi trdilec. Malenkost trdilca po razmerju daj v baza barvo.
- 2x zračno prebarvaj.
- končni rezultat je odličen!!


Vedi pa da za take stvari rabiš čas in potrpežljivost. Vsaka barva za en sloj rabi sušenja vsaj 24ure.

Glej postopek od 1:18 m dalje:
https://www.youtube.com/watch?v=h9EUQpWb...be&t=1m18s

Fora laka na vodni osnovi je, da z njim zapolniš neravnine. Obenem ti daje elastičnost in ti tako končna površina ne bo pokala. 
Pri kitanju z avtokitom ti površina lahko začne pokati.


lp, David!
#9
Hvala za odgovore, 

Sem iz Ljubljane. Barvam ko so deli že vgrajeni, saj bi drugače moral ponovno barvati ko bi škatlo odprl (barvanje stikov). 

Trenutno sem namesto laka uporabil temeljno barvo, prepričan sem bil namreč, da se barva ne prime dobro na lak. Bom poskusil tako kot si rekel. 

Mislim pa da je glavni problem, da sem premalo brusil in uporabil prevelik grit. Ko sem uporabil temeljno barvo in zadevo pobarval se ni več videlo tistega kjer sem kital. Se je pa videlo ostale nepravilnosti, večinoma zaradi tega ker nisem temeljne barve pobrusil. Ko nanesem kočno barvo s sprejem, neravnin od te barve ni. Je pa problem, da ta barva ni preveč odporna na udarce. Zaradi tega sem za finish preko te barve nanesel še lak. Kar je izboljšalo odpornost, vendar pa je bila sedaj površina spet neravna. Laka nisem upal brusiti, oz. probal sem, vendar sem precej hitro prišel do temeljne barve, kar pomeni da sem ponovno moral barvati. Za brušenje uporabljam rotacijski brusilnik, res pa da sem večinoma uporabljal grit 80, kar ste zdaj povedali da je pregrobo za finish. Bom probal z višjim grit in poročal o rezultatu.
#10
brusni papir 80 je absolutno pregrob za brušenje barve oz laka.

kot je napisal dkulcar obrusi, namaži z vodnim lakom, brusi oz poliraj ter končni nanos, vsekakor pa vmesno brušenje granulacija več kot 150

Vodni lak za tak name mam neki ti ga prodam za par € sem pa tudi iz lj.

mam pa tudi lak na vodni osnovi ekstra mat izgled, pa bi barval najprej s črno, spoliral pa potem ta ekstra mat lak. mal je za probat.


Skok na forum:




Zadnje novice

Kaj pomeni nizka začetna investicija v talno ogrevanje?
30.06.2020 ob 18:59:11
Kaj pomeni nizka začetna investicija v talno ogrevanje?
Vse več ljudi se odloča, da bo prostore ogrevalo s talnim gretjem. Prednosti, ki jih prinaša ta vrsta ogrevanja, so... Beri dalje »
Na kaj morate biti pozorni preden naročite stopnice
08.01.2020 ob 09:51:21
Na kaj morate biti pozorni preden naročite stopnice
Pred nakupom stopnic je dobro vedeti:   da lahko izberete stopnice ne glede na obliko in izgled stopnišča v enakem... Beri dalje »
Video: Ko zagori olje na štedilniku
20.12.2019 ob 10:02:03
Video: Ko zagori olje na štedilniku
V posnetku si oglejte, kako ga pravilno pogasiti in kaj lahko pomeni napačna odločitev. Še en v nizu čisto navadnih dni. Po... Beri dalje »