V Selnici ob Dravi otvorili prvi vrtec grajen iz slovenskega lesa
Les predstavlja 80 odstotkov uporabljenih materialov – 10-oddelčni vrtec bo v novem vrtčevskem letu sprejel 150…
Delitev stroškov v bloku - Print verzija +- PodSvojoStreho.net (https://www.podsvojostreho.net/forum) +-- Forum: Nepremičnine (https://www.podsvojostreho.net/forum/forumdisplay.php?fid=3) +--- Forum: Nakup, prodaja in pravna vprašanja (https://www.podsvojostreho.net/forum/forumdisplay.php?fid=10) +--- Tema: Delitev stroškov v bloku (/showthread.php?tid=74572) |
Delitev stroškov v bloku - BrunoMars - 22.1.2019 Pozdravljeni, zanima me kater zakon oziroma člen govori o delitvi stroškov v bloku. Kupil sem stanovanje, zato se s to problematiko srečujem prvič. Zanima me predvsem zakaj mi servis dvigal, servis toplotnih postaj in par drugih stvari zaračunajo na bruto kvadraturo. Mislim, da moj atrij nima veliko veze z dvigalom in toplotnimi postajami. Kaj pa rezervni sklad? Tudi tega plačujem na osnovi bruto kvadrature. Za odgovore se vam zahvaljujem. Lp Sent from my LG-H870 using Tapatalk Re: Delitev stroškov v bloku - Johan_R - 22.1.2019 V bruto kvadraturi ni atrija. Vsaj smel ne bi biti. Atrij naj bi imel tudi svojo parcelno številko. Bruto kvadratura naj bi pomenila tvoj delelž v stavbi in v tem deležu plačuješ določene stroške. Mislim da tudi odvoz smeti, urejanje okolice, ... Re: Delitev stroškov v bloku - BrunoMars - 22.1.2019 V ZK piše takšna kvadratura kot mi jo zaračunavajo. Prilagam pa člen, ki govori o tej zadevi. Upam, da gledam prav. Sent from my LG-H870 using Tapatalk Re: Delitev stroškov v bloku - matofill - 23.1.2019 Točno, sem imel identičen primer. Stvar je enostavna, ta pravila zgoraj veljajo, dokler ne sklenete medsebojne pogodbe ( med stanovalci), ki jo lahko pomaga skleniti tudi upravnik in v njej določite sporazumno, kako boste delili stroške. Skratka dogovorite se po pameti in, kot želite, kot se vaši skupnosti zdi prav. Potem od takrat dalje upravnik obračunava in deli stroške po teh pravilih. Sam oziroma moja Mati je imela primer stanovanje 85, atrij 230 m2 in je stroške ala dvigalo, plačevala kot bi imela 315 m2 stanovanje, kar je trajalo celo 2 leti....zadeva je bila novo gradnja. Na koncu sem jaz organiziral, s pomočjo upravnika, da se to reši, pazi pa tudi v % glasovanja se do takrat upoštevajo te kvadrature. Naš blok je imel 4 nadstropja in ja ko smo to želeli se je ena gospa iz najvišjega nadstropja uprla in prepričala še ene 4 druge naj ne podpišejo, ker bodo potem plačevali več, kot sedaj, da pa jih briga, kaj in kako je pošteno, saj ja tak je zakon, če ni pogodbe. Ker nam ni ostalo drugega , lastniki 6 pritličnih stanovanj smo pa tako imeli po teh neverjetnih kvadraturah 51% kvadratur cele stavbe z atriji in smo mi sporazumno odločili, da ker moramo, kot dobri gospodarji gledati na višino stroškov in, ker ima blok samo 4 nd in tako zakonsko ne rabi dvigala, ki jih mi pritlični itak nismo uporabljali, razen iz kletnih garaž bi lahko, da se dvigala izklopijo, da ne bo nepotrebnih stroškov, ki jih mi plačujemo največ v pritličju, ki lifta ne uporabljamo..... In so šli gor vsi v luft, da, kaj se gremo upravitelj je pa skupaj z mano pojasnil, tak je zakon imajo 51 % deleža, lahko to naredijo. No potem je bilo dvigalo 14 dni izklopljeno, potem smo pa hitro podpisali medsebojno pogodbo, kjer smo določili pošteno in logično kako in kaj, atrije smo izvzeli iz deležev in tudi stroškov vezanih na stavbo in obratovanje le te. Tako, da ja zapleteno.... prilagam še manjkajoče ,,,,,,,,,,,, da ne bo opozoril o temu. Re: Delitev stroškov v bloku - BrunoMars - 23.1.2019 Ampak po "default" pravilih, kjer ni sklenjenega sporazuma, naj bi se upostevala zgornja pravila, če prav razmišljam. So v primeru tvoje mame imeli sklenjen dogovor, da obračunavajo stroške po bruto površini? Sent from my LG-H870 using Tapatalk Re: Delitev stroškov v bloku - jaki79 - 23.1.2019 Ne samo, kjer ni sklenjenega sporazuma, ampak vedno se mora upoštevati ta pravilnik oz. upoštevati zapisano v 32. členu tega pravilnika: "Lastniki morajo veljavne pogodbe o medsebojnih razmerjih uskladiti v delu, ki se nanaša na delitev obratovalnih stroškov, do začetka uporabe III. poglavja tega pravilnika." Vsaka pogodba, katere predmet je nedopusten, pa je nična. Ti moraš vedeti, da mnogi na tem forumu iščejo pozornost, pa se oglašajo, čeprav nimajo pojma. Sicer pa si sam poiskal odgovor na del tvojih vprašanj in ti v tem zgolj potrjujem. Za delitev določenih vrst stroškov (npr. servis kotlovnice) se uporablja podatek o ogrevani površini. Atrij pa verjetno ni ogrevan. Če je temu tako, ti ničesar ni potrebno organizirati, ampak zgolj pozovi upravnika, da stroške obračunava skladno s predpisi (in povrne morebiti preveč plačane stroške - zastaralni rok za to je 12 mesecev). Glede rezervnega sklada pa je zadeva bolj kočljiva. Na podlagi Pravilnika o merilih za določitev prispevka etažnega lastnika v rezervni sklad in najnižji vrednosti prispevka bi rekel, da se ti vplačila v rezervni sklad obračunavajo skladno s predpisi, kar pa ne pomeni, da se obračunavajo pošteno! Stvarnopravni zakonik govori, da se delež na skupnih delih stavbe izračunava na podlagi uporabne vrednosti posameznega dela stavbe (običajno pa se ta delež res določi na podlagi površine) in po Stanovanjskem zakonu se vsi stroški v zvezi s stavbo delijo po teh deležih. Torej vsaka investicija, ki se bo na stavbi izvedla in se bo deloma ali v celoti plačala s sredstvi iz rezervnega sklada bo upoštevala deleže, kot so vpisani v ZK. Ti deleži pa naj bi bili določeni na podlagi uporabne vrednosti posameznega dela stavbe glede na stavbo kot celoto. Zato mi je popolnoma nelogično, zakaj dotični pravilnik kot enega izmed meril za določitev višine vplačil določa prav bruto površino. Prilivi v RS se tako določajo po površini, odlivi pa po deležih, ki se določajo glede na uporabno vrednost stavbe. V tvojem konkretnem primeru imate verjetno določene deleže glede na površino, zato brez iskanja medsosedskega dogovora/pravde/izpodbijanja tega pravilnika verjetno ne bo šlo. P.S. Nekoliko off-topic. Kot razumem, gre za precej novejšo stavbo oz. stavbo mlajšo od 10 let. Če je temu tako, potem je dobro vedeti, da za stavbe mlajše od 10 let (oz. celovito rekonstruirane stavbe) ni potrebno vplačevati sredstev v RS. Osebno se čudim temu, da se lastniki stanovanj v takšnih stavbah, kljub temu tako pogosto odločajo za vplačevanje sredstev v RS. Tega si ne znam razložiti drugače, kot da tej odločitvi ne posvetijo dovolj razmisleka oz. slepo sledijo vodenju upravnika. Re: Delitev stroškov v bloku - Tody - 23.1.2019 A ker 10 let stara stavba nikoli ne bo rabila biti vzdrževana ali zakaj naj nebi bilo rezervnega sklada? Re: Delitev stroškov v bloku - jaki79 - 23.1.2019 Zakaj pa naj bi bil? Re: Delitev stroškov v bloku - Tody - 23.1.2019 Ker je to vrjetno manj boleče, kot pa da ko se incident zgodi da je treba zamenjat vhodna vrata (oz jih popravit), da takrat vsi fašejo položnice. Ker po 10 letih lahko stopnišče prebarvajo in se noben ne buni, ker je itak že plačal to. Re: Delitev stroškov v bloku - jaki79 - 23.1.2019 Seveda, še tisti je plačal, ki več ne živi v stavbi. Kako fajn je plačevati za nekaj, kar morda ne boš nikoli uporabljal. Še bolje je, če ti privarčevani znesek vmes pokuri inflacija. Najbolje pa je, da ti za varčevani znesek upravnik zaračunava še stroške vodenja RS - triple win. Hip, hip, hura. Popravila vrat stane koliko? 300€? Deli s 30 stanovanji: 10€/stanovanju. Jasno, da se bolj splača v enem letu toliko dati samo za vodenje RS (če je to 1€ po stanovanju, koliko nanese v letu?). Jaz res upam, da ti tudi za avto nekomu daješ denar, vsak mesec 30€, tako da se bo v 10 letih našparalo nekaj denarja, da boš lahko lažje kupil nov avto. Če ti ta, zaračuna še za hrambo denarja, toliko bolje. Če pa boš prej umrl ali bo ta denar vezan na tvoj stari avto (in ga torej prejme kupec starega avta) pa sploh super. Kakšno zadovoljstvo te more šele prevevati, da ti je ta pri vsakem vplačilu zadržal 1 €? Pri drobižu je potrebno šparati, ta veliki bankovci se bodo šparali sami od sebe. Še dobro za upravnike, da lahko šparajo namesto lastnikov. Pa saj je prav, davek na neumnost pač mora biti. Re: Delitev stroškov v bloku - matofill - 23.1.2019 BrunoMars Napisal:Ampak po "default" pravilih, kjer ni sklenjenega sporazuma, naj bi se upostevala zgornja pravila, če prav razmišljam. So v primeru tvoje mame imeli sklenjen dogovor, da obračunavajo stroške po bruto površini? Kot sem pojasnil, dokler medsebojne pogodbe ni bilo, gre samo po zakonu, ki je neumen in neumno opredeljuje vse tudi atrije po bruto površinah, ko pa sklenete medsebojni sporazum med sabo stanovalci ( tu upravnik nima nič, razen da mora po sprejetju tako deliti) , pa se tam točno med sebojno dogovorite, kako se bodo stroški res delili in kaj se bo upoštevalo v % deleže hiše, ker sedaj se vam tudi atriji in imate tako na papirju veliko večji delež, kot sosed z enakim stanovanjem pa brez atrija. Re: Delitev stroškov v bloku - matofill - 23.1.2019 Jaki79, ne vem, če imaš okoli sklada pod 10 leti prav, zakaj, ker imaš po blokih zelo veliko socialcev, ki enostavno 10 eur mesečno že zelo zelo težko plačajo, sam mislim, da je pametno, da se tudi že na začetku plačuje vsaj ene 50% zakonsko predvidenih sredstev prostovoljno, kasneje pa se tako ali tako iz teh sredstev, če se sprejme ustrezen sklep na zboru lahko plača tudi beljenje in podobno, kar so bolj redna vzdrževalna dela. Re: Delitev stroškov v bloku - jaki79 - 23.1.2019 Če takšen domnevni "socialec", ki jih po mojem niti pod razno ni toliko, kot želiš predstaviti, enkrat težko plača 10€, potem bo še precej težje ta znesek plačal 120-krat. Sploh pa ne poznam veliko "socialcev", ki bi si v zadnjih 10 letih kupili novo stanovanje. Re: Delitev stroškov v bloku - jaki79 - 23.1.2019 . Re: Delitev stroškov v bloku - BrunoMars - 23.1.2019 Blok je ravno ta mesec dopolnil 10 let. Stanovanje pa še niso bila vseljena (dražba). |